PÅSKE 2024

Påskeværksted: Lav dit eget CLAY-gækkebrev

“Mit navn det står med ler, pas på det ikke…” Kom på CLAY i påsken og lav et gækkebrev med silk clay, bølgepap og papir! Et CLAY-gækkebrev ligner nemlig ikke et almindeligt gækkebrev – det kan stå helt selv og dekoreres med ler og papirklip. Skriv din egen påskehilsen eller påskerim på dit CLAY-gækkebrev og stil det fx hjemme hos én, du gerne vil overraske i påsken.

Pris: Gratis efter betalt entré (NB: ét materialesæt pr. person – udleveres i receptionen)

Tidspunkt: Kl. 11.00-13.00 alle dage i påsken: Skærtorsdag, Langfredag, lørdag, påskedag (søndag) og 2. påskedag (mandag).

Sted: Havestuen

Familietur i påsken: Keramik og påskeværksted (kl. 10.30.11.00)
d. 28. marts (Skærtorsdag) og 29. marts (Langfredag)

Tag med på familieomvisning i påsken, hvor vores formidler tager jer med rundt i udstillingen ”Keramikkens Magi”. I udstillingen skal vi se på keramikkens vilde former og farver. Vi samler inspiration i udstillingen til, at I efterfølgende kan lave jeres egne CLAY-gækkebreve i vores påskeværksted. Værkstedet er åbent fra kl. 11.00 til 13.00 i påsken og finder sted i Havestuen.

Pris: Gratis efter betalt entré (børn u. 18 har gratis entré på museet) NB: ét materialesæt pr. person – udleveres i receptionen

Datoer: d. 28. marts (Skærtorsdag) og 29. marts (Langfredag)

Tidspunkt: kl. 10.30

Varighed: 30 min