Clay-logo Keramikmuseum

Form & overflade
– w
orkshop med Helene Thing

På denne workshop skal vi arbejde med den japanske skæreteknik kurinuki. Ud fra en klump af ler formes en krukke, urtepotte eller vase. Overfladen bearbejdes med skæreredskaber – vi øver os og finder hver vores individuelle udtryk. Herefter udhules emnet og du vælger farve og glasur. Workshoppen inspireres af Morten Løbners udstilling ”Triumf og katastrofe”.

Kom og mærk, udforsk og forstå leret og dets fantastiske egenskaber. Dine værker bliver brændt og kan efterfølgende afhentes på museet eller tilsendes.
Fra 7 år (børn under 10 år skal følges med en voksen).

Varighed:
2 timer

Dato:
Søndag d. 7. maj

Pris:

DKK 395,- inkl. materialer + evt. forsendelse.
Der gives 10 % familierabat ved tilmelding af tre deltagere eller flere

Sted:

CLAY Keramikmuseum, Kongebrovej 42, Middelfart

Tid:

Kl. 13.00-15.00 – max. 14 kursister pr. modul

Gratis entré til museet:

Workshopdeltagere har gratis entré til museet på workshopdagen. Deltagende børn kan gratis tage en af deres forældre eller bedsteforældre med på museet

Tilmelding på mail til: helenething@mail.dk senest dagen før, med angivelse af antal personer, tidspunkt, samt betaling via MobilePay på nr. 48603
OBS: Min. otte tilmeldte pr. hold. Ved aflysning vil det indbetalte beløb blive refunderet.

Om Helene Thing
Helene Thing er uddannet keramiker fra Designskolen i Kolding i 2003. I sit design arbejder hun med funktion, form, overflade, dekoration og det udefinerbare møde med keramikkens sanselige udtryk og indtryk. Hendes store kærlighed til lerets mange muligheder deler hun gerne ud af, og hun har stor erfaring med at undervise både børn og voksne i keramikkens fascinerende teknikker.