Jazz på museer: Lihme x Louise Schrøder på CLAY. I samarbejde med TRIO

Det bliver en helt unik og særlig oplevelse, når sangerinde og lyddesigner Lihme (Silje Marie) og komponist og pianist Louise Schrøder integrerer deres lydunivers i CLAYs udstilling af keramisk kunst i en performance skabt særligt til denne lejligheden og dette kunstmuseum.

Med flygel og vokal som udgangspunkt for det musikalske samarbejde, skaber duoen en atmosfærisk sammensmeltning af Lihmes Oh Land inspirerede quirky pop, og Schrøders nordisk jazzede Niels Frahm vibes. Begge artister arbejder med naturens uforudsigelighed som element i deres musik både lyrisk, kompositorisk og produktionsmæssigt, og denne vinkel danner en tematisk og performativ sammenhæng i deres koncertformat. Deres performance præges desuden af Lihmes selvbyggede synthesizer, som bidrager med skæve elektroniske fragmenter til lydbilledet og samtidig en smuk visuel side til performancen, da synthesizeren spiller ved at sand bevæges over en oplyst flade.

Lihme og Schrøder har som artister udgivet anmelderroste EP’er og album som er aktuelle på DR-P2 Klassisk og DR-P8 Jazz, p3 og p6, og har fået rosende ord med på vejen fra bl.a. Gaffa og Bands of Tomorrow. De har begge solid live-erfaring – både sammen og hver for sig – med koncerter på bl.a. Aros, Thorvaldsens Museum, Spot festival, Train, Musikhuset, Silkeborg Bad, Kunsthal Aarhus, Kunsten Aalborg, Sorø kunstmuseum og Villa Kultur.

Koncerten er en del af konceptet ’Jazz på museer’, arrangeret af TRIO i samarbejde med 5 kunstmuseer i trekantområdet. Med konceptet udfordrer vi musikerne til at interagere med museernes kunstværker og specifikke udstillinger for på denne vis at få musikken til at tale sammen og interagere med de fysiske kunstværker.

Læs mere om Jazz på museer: triolive.dk/koncepter/jazz-paa-museer

Dørene åbner kl. 18.30.
Koncertstart kl. 19.00.
Det er muligt at købe et glas vin eller lignende inden koncertstart.

Billetpris:
• Alm.: 125 kr.
• CLAY Venner: 75 kr.
• Unge u. 30 år: 50 kr.

Billetter til koncerten kan købes her: https://trio.safeticket.dk/lihme