Brandes & Bindesbøll – Bånd & Brud

20.05.2015 – 17.01.2016

To af kunstnerkeramikkens fyrtårne mødes for første gang
Oplev på tværs af tid det første møde mellem to af kunstnerkeramikkens absolutte fyrtårne, Peter Brandes og Thorvald Bindesbøll. Med sin position som kunstnerkeramikkens banebrydende pioner i slutningen af 1800 tallet, udgør Bindesbølls keramik en kilde til evig inspiration. Ikke mindst for én af vores største nulevende kunstnere Peter Brandes, der med respekt og ydmyghed fremhæver Bindesbøll som en vigtig bevæggrund for hans kærlighed til keramikken. På udstillingen tilbydes publikum en mulighed for at opleve et eksklusivt udvalg af privatejede værker fra Bindesbølls hånd i tæt dialog med et retrospektivt udvalg af Peter Brandes’ imponerende keramiske livsværk. I dette intense møde mellem to af kunstnerkeramikkens mest markante skikkelser, Brandes og Bindesbøll, skaber de tætte bånd og åbenlyse brud grundlag for nye erkendelser.

Peter Brandes & Bindesbøll